Welcome, Guest. Please login or register.
February 24, 2019, 02:04:57 AM
Home Help Search Login Register
News: SMF - Just Installed!

+  Стефан д-р Димитър Чолаков
|-+  Основна категория
| |-+  Изкуство
| | |-+  AFTONBLADET+Startsidan / Nцjesbladet / TV / Sе mycket bдttre 2015-10-17 Niklas S
« previous next »
Pages: [1] Print
Author Topic: AFTONBLADET+Startsidan / Nцjesbladet / TV / Sе mycket bдttre 2015-10-17 Niklas S  (Read 914 times)
tcholi_boli
Administrator
Hero Member

View Profile Email
« on: October 17, 2015, 10:18:11 AM »

Startsidan / Nцjesbladet / TV / Sе mycket bдttre 2015-10-17
Niklas Strцmstedt: ”Jag hamnade pе barnpsyk”
Artisten skickades hemifrеn som nioеring

Bildspel: Klicka fцr att starta
-
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/samycketbattre/article21590422.ab
-

-

-

1/4
Niklas Strцmstedt rymde hemifrеn, stal och drack alkohol.
Till slut stod hans fцrдldrar hjдlplцsa - och nio еr gammal skickades han till en psykiatrisk avdelning fцr barn.
– Det kдndes som att bli inspдrrad, sдger han.

”Gubbig uppstдllning i 'Sе mycket bдttre'”
FAKTA
Det hдr дr Niklas Strцmstedt
Namn: Bo Anders Niklas Strцmstedt.
Еlder: 57 еr.
Familj: Gift med Jenny Strцmstedt. Barnen Simon, Adam, Maja och Jennys barn Vanna, Mika och Kitty.
Bor: Sцdermalm i Stockholm.
Gцr: Artist.
Aktuell: I ”Sе mycket bдttre” i TV4.
Det var pappans stдndiga frеnvaro och fцrдldrarnas svajiga relation som startade en dеlig spiral.
I grundskolan mеdde Niklas Strцmstedt inte bra. Han blev stцkig, hade ingen lust till nеgonting och rymde hemifrеn.
Till slut kunde hans fцrдldrar inte lдngre hantera problemen - och nio еr gammal skickades han till en psykiatrisk avdelning fцr barn. Dдr tvingades han stanna en mеnad.
Det berдttar han i lцrdagens sдsongspremiдr av ”Sе mycket bдttre” i TV4.
– Mina fцrдldrar visste inte vad de skulle gцra. De behцvde hjдlp, sдger Niklas Strцmstedt till Nцjesbladet.
”Vi mеdde inte bra”
Men mеnaden pе avdelningen var ingen positiv upplevelse.
– Jag har lдst de dдr gamla journalerna. Den barnpsykiatriska vеrden 1967, den дr det bara att skaka pе huvudet еt. Дven om jag trodde dе att det var nеgot fel i huvudet pе mig sе var det ju inte sе. Det var hela situationen som var fel. Vi mеdde inte bra i familjen.
LДS OCKSЕ
PLUSSе brдnde de pengarna efter ’Sе mycket bдttre’

Nдr familjen Strцmstedt flyttade frеn Hagsдtra till centrala Stockholm lugnade Niklas ner sig. Dе var han 13 еr. Men den skakiga tiden pеverkade honom lдnge - och han lдrde sig att inte visa kдnslor och att inte be andra om hjдlp.
– Det дr en lеng bit att gе nдr man lever efter strategin att inte visa nеgonting. Terapi har hjдlpt, men det дr ocksе smе mynt som trillat ner lдngs vдgen som gjort att jag fattat varfцr jag lagt krokben fцr mig sjдlv och hamnat i еtervдndsgrдnder, sдger han.
”Blir svеrt i relationer”
Spеren av barndomen har visat sig i vuxenlivet.
– Det blir svеrt i relationer om man inte vеgar vara jobbig. Men man mеste det, дven om man inte behцver brеka varje dag, sе mеste man fе vara jobbig. Det дr ocksе jobbigt att leva med nеgon som aldrig дr jobbig.
I dag har Niklas Strцmstedt bearbetat kдnslorna.
– Men det tog ett tag. Fцr 15-20 еr sedan skulle jag nog inte kunna sitta och prata om det pе det hдr viset, sдger han.
Hur ser du tillbaka pе nioеriga Niklas i dag?
– Med stor цmhet och en viss beundran. Fцr att det var tufft. Man дr sе liten och man ska bдra sе mycket. Man hеller sе mycket inom sig och vet inte riktigt hur man ska gцra med olika saker som kдnns jobbiga. Jag gjorde sе gott jag kunde.
 ”Sе mycket bдttre” har sдsongspremiдr lцrdag klockan 20.00 i TV4.
Niklas Strцmstedt Sе mycket bдttre
-
-
TCHOLI
-
АКО Е БИЛ ПОСТАВЕН НЯКОГА В ДЕТСКА ПСИХИАТРИЧЕН ИНТЕРНАТ ДА СЕ УЧИ ДЕВЕТ ГОДИНИ, КАКТО ШВЕДА, -  - НЯМА ДА СЕ ПРАВИ НА ИНТЕРЕСЕН С ПЪТУВАНИЯТА СИ И ДАЛАВЕРИТЕ В НАРКО-ТРАФИКА, ЗА КОЙТО НЯМА ДА ПИШЕ. МАЛЪК ПРЕДОВ ДА АФТОНБЛАДЕТ "
-
-
Начална страница / Nцjesbladet / TV / Така че много по-добре 10.17.2015
Никлас Strцmstedt: "Аз накрая най barnpsyk"
Художникът е изпратен вкъщи девет години
-
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/samycketbattre/article21590422.ab
-
Slideshow: Кликнете, за да започнете

1/4
Никлас Strцmstedt избягала от дома си, откраднал и пиеше алкохол.
Накрая се изправи родителите си безпомощен - и девет години той е изпратен в психиатрично отделение за деца.
- Чувствах се като се заключени, казва той.

-
-
КОПИ
СТЕФАН Д-Р Д ЧОЛАКОВ
-
http://stefan-tcholakov.com/index.php?p=statiibg
-
БЪЛГАРИЯ - ШВЕЦИЯ
Pages: [1] Print 
« previous next »
Jump to:  

Login with username, password and session length